Uprzejmie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju wydłużył termin przedstawienia przez Przedsiębiorców, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej PFR dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy z 31 grudnia 2020r. na dzień 31 stycznia 2020r.
Jednocześnie przypominamy, że w przypadku gdy Umowa została podpisana przez właściciela firmy lub jednoosobowego reprezentanta firmy, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:
W przypadku gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według KRS lub CEiDG lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie do Banku oprócz aktualnego/pełnego odpisu z KRS lub wyciągu z CEiDG również Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.
Pełnomocnictwo albo Oświadczenie należy podpisać elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub poświadczyć podpisy notarialnie.
Należy pamiętać, że:
1)
Pełnomocnictwo musi być podpisane z datą nie
późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności Pełnomocnictwa decyduje
godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z
wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego
Pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
2) Oświadczenie musi zostać podpisane po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono Pełnomocnictwa osobie wnioskującej.
Pełnomocnictwo/Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według KRS lub CEiDG.
Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:
1) W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
2) W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi:
Wszystkie
wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie
do 31 stycznia 2021r.
W
przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy
przez Fundusz PFR.
UWAGA !!!!
Dla
tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i
osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobrał z bazy CEiDG wydruk
potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawił go w bankowości
elektronicznej we Wniosku Umocowanie do akceptacji Przedsiębiorcy.
W tym przypadku Przedsiębiorcy nic nie muszą dostarczać do Banku. Wystarczy
tylko, że zalogują się do swojej bankowości elektronicznej, wejdą na Wniosek
Umocowanie i zatwierdzą przedstawione tam dane w terminie do dnia 31 stycznia
2021 r.