Bezpieczny internet
Mając na
uwadze należytą ochronę środków zgromadzonych na rachunkach bankowych
przypominamy Państwu o konieczności zachowania szczególnej ostrożności
podczas korzystania z bankowości internetowej. Poniżej prezentujemy
podstawowe środki bezpieczeństwa jakie każdy użytkownik Bankowości
Internetowej powinien stosować:
- ustal odpowiednie do Twoich potrzeb limity
operacji dla przelewów;
- zawsze sprawdzaj na stronie logowania
bankowości elektronicznej aktualne zasady bezpiecznego korzystania z
tej usługi;
- sprawdzaj informacje o zagrożeniach dla
użytkowników bankowości elektronicznej na stronie
Związku
Banków Polskich: http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci
(link znajduje się na stronie logowania bankowości elektronicznej);
- jeśli otrzymasz komunikat o
przerwie konserwacyjnej podczas logowania lub realizacji przelewu,
koniecznie zrezygnuj z dalszej pracy w bankowości elektronicznej i
skontaktuj się z Bankiem;
- nie należy wchodzić na stronę
logowania do systemu korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail
lub znajdujących się na stronach nie należących do banku;
- nie należy odpowiadać na żadne
e-maile dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikatora, hasła)
lub innych ważnych informacji – bank nigdy nie zwraca się o podanie
danych
poufnych za pomocą poczty elektronicznej;
- uważaj na nietypowe informacje
z banku, nie wykonuj podejrzanych poleceń, a w szczególności nie
instaluj oprogramowania pochodzącego z niepewnych źródeł oraz
stron internetowych;
- instalując jakiekolwiek
oprogramowanie na komputerze lub smartfonie należy zachować szczególną
ostrożność;
- zawsze przed logowaniem należy
sprawdzić, czy adres strony bankowości elektronicznej rozpoczyna się od
https:// oraz zweryfikować czy certyfikat strony wystawiony jest na
ebank.bszyrakow.pl
(kliknięcie
na „zatrzaśniętą kłódkę” w pasku przeglądarki). Brak „zatrzaśniętej
kłódki”
oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym
dane nie są szyfrowane.
- należy unikać przeklejania
numerów rachunków (tj. używania funkcji: kopiuj/wklej,
ctrl+c/ctrl+v, ctrl+insert/shift+insert), zalecane jest ich ręczne
wpisywanie do zleceń w systemie bankowości internetowej albo o uważną
kontrolę wklejanego numeru rachunku i porównanie tego numeru
z oryginalnym, kopiowanym numerem rachunku;
- nie należy przesyłać mailem
żadnych danych osobistych typu hasła, numery kart kredytowych, itp.
- nie należy przechowywać nazwy
użytkownika i haseł w tym samym miejscu oraz nie należy udostępniać ich
innym osobom;
- należy unikać logowania z
komputerów, do których dostęp mają również inne osoby
(np. w kawiarenkach, u znajomych);
- należy na bieżąco aktualizować
system operacyjny (Windows) oraz szczególnie narażone na ataki
hakerskie
oprogramowania, takie jak: przeglądarki internetowe, java, flash player
oraz oprogramowanie do obsługi plików pdf;
- należy zawsze stosować
oprogramowanie antywirusowe oraz zapory (firewall) i dbać o ich bieżącą
aktualizację;
- należy zawsze kończyć pracę
korzystając z polecenia – Wyloguj – gwarantuje to poprawne zamknięcie
sesji przez użytkownika.
W przypadku
wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej,
należy
skontaktować się z Bankiem.